کشف گور هزارساله در محوطه راه آهن

به گزارش مجله رویگری، باستان شناسان مکزیکی در محوطه ای که کارگران مشغول به سرانجام رساندن یک پروژه خط راه آهن بودند، یک گور مایایی را کشف کردند.

کشف گور هزارساله در محوطه راه آهن

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، مؤسسه ملی آثار تاریخی مکزیک (INAH) گفت گروهی از باستان شناسان مکزیکی با کاوش در محوطه ای که کارگران در آن مشغول ساخت راه آهن مخصوص گردشگران بودند، یک گور با قدمت بیش از 1000 سال را کشف کردند.

این اکتشاف در ماه جاری میلادی و همزمان با اجرای پروژه چند میلیارد دلاری ساخت وساز خط راه آهنی در جنوب مکزیک با هدف جذب گردشگران بیشتر به محوطه های باستانی مایا، از جمله تفرجگاه های کانکون و تولوم انجام شده است.

این پروژه ساخت راه آهن که با نام قطار مایا شناخته می گردد، اصلی ترین اولویت آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رییس جمهور مکزیک در برنامه های توسعه مالی است. این پروژه، گروهی از باستان شناسان مجهز را شامل می گردد که برای جلوگیری از به تأخیر افتادن روند ساخت وساز، کاوش در این محوطه را با سرعت بالایی انجام داده اند. سایر پروژه های کاوشی باستان شناسی در نقاط مختلف مکزیک از بودجه زیادی برخوردار نیستند.

به گفته مؤسسه ملی آثار تاریخی مکزیک، بقایای فردی که کشف شده به نحوی در این گور قرار گرفته است که چهره اش رو به شمال باشد. بعلاوه کارشناسان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سن و ویژگی های این فرد باید آزمایش های بیشتری انجام دهند.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2190

به "کشف گور هزارساله در محوطه راه آهن" امتیاز دهید

2 کاربر به "کشف گور هزارساله در محوطه راه آهن" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گور هزارساله در محوطه راه آهن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید