وزن این موجود 21 برابر فیل است!، عکس

به گزارش مجله رویگری، زمانی که این موجود باشکوه از اعماق بیرون می آید شگفت انگیز است! نهنگ باله ای بدن غول پیکر خود را دقیقاً بالای سطح آب می کشد تا سوراخ دمنده اش از آب بیرون زده و هوا را جذب کند.

وزن این موجود 21 برابر فیل است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، افتخار کسب نام بزرگترین موجود روی زمین به نهنگ آبی Balaenoptera musculus می رسد. اینها بزرگترین حیواناتی هستند که تا به امروز روی سیاره ما زندگی نموده اند. آنها می توانند تا وزن بزرگ 150تن رشد نمایند و طول آنها به 32 متر برسد. طول عمر آنها بین 80 تا 90 سال است و تهدید اصلی برای بقای آنها درهم تنیدگی با وسایل ماهیگیری و برخورد کشتی ها و قایق ها است. آنها در اقیانوس های سراسر دنیا به جز اقیانوس منجمد شمالی هستند و در حال حاضر پنج زیرگونه دارند.

چرا به این نهنگ، نهنگ باله می گویند؟

این موجود شگفت انگیز نهنگ باله نامیده می گردد و دومین نهنگ بزرگ روی زمین است. آنها در اقیانوس ها در سراسر دنیا یافت می شوند. باله ای که به وضوح بر پشت آن ها دیده می گردد علت نام این جاندار است. این باله پشتی است که هم بلند و هم قلابدار است و در دو سوم پشت نهنگ واقع شده است. آنها از موجودات کوچکی به نام کریل و بعلاوه ماهی های کوچک مانند شاه ماهی و ماهی مرکب تغذیه می نمایند. نهنگ ها با هجوم به گروه های طعمه با دهان کاملاً باز تغذیه می نمایند و حجم بزرگی از آب را می گیرند. سپس آب را از کنار بشقاب های بالین خود بیرون می آورند که طعمه را فیلتر می نماید تا بتوانند آنها را بخوردن. این نهنگ ها برای حفظ سلامتی خود روزانه به دو تن غذا احتیاج دارند!

نهنگ های باله معمولاً در تمام اقیانوس های اصلی یافت می شوند، معمولاً در آب های عمیق و فراساحلی که عمدتاً در نواحی معتدل تا قطبی به استثنای بخش هایی از قطب شمال که پوشیده از یخ هستند، وجود دارند. آنها در منطقه ها گرمسیری یا گرمتر بسیار رایج نیستند. آنها را می توان در عمق 200 متری یافت.

به عنوان یک پستاندار، نهنگ باله ای برای تنفس به هوا احتیاج دارد و برای ورود هوا به وسیله سوراخ های بینی به سطح می آید. نهنگ های بزرگتر، مانند نهنگ باله، معمولا هر 10 تا 15 دقیقه برای تنفس هوا به سطح می آیند. هنگامی که به سطح آب نزدیک می شوند، هوا را به وسیله سوراخ دمنده خود خارج می نمایند که تقریباً تا 20 فوت به هوا فوران می نماید.

نهنگ های باله ای دومین گونه بزرگ نهنگ در دنیا هستند. میانه میزان یک نر بالغ به طول 70 فوت با وزن 45 تن است، در حالی که زنان بالغ به طور میانه 73 فوت و وزن آنها 45 تن است. نوزاد این نهنگ های بزرگ می توانند تا 3600 پوند وزن داشته باشند و طول آنها تا 21 فوت هم می رسد.

منبع: a-z-animals

227323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 شهریور 1402 بروزرسانی: 28 شهریور 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2189

به "وزن این موجود 21 برابر فیل است!، عکس" امتیاز دهید

2 کاربر به "وزن این موجود 21 برابر فیل است!، عکس" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزن این موجود 21 برابر فیل است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید