شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند

به گزارش مجله رویگری، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر شده، شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند.

شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند

سید محسن سید موسوی با اشاره به اینکه بافت های تاریخی شوشتر در مرکز شهر قرار دارند، گفت: نفوذ آب به شوادان ها موجب تجمع آب زیادی در بناهای تاریخی شده و از دستگاه های مربوطه خواستار رفع هر چه زودتر این مشکل هستیم.

فرماندار شوشتر ادامه داد: مسلئله آبگرفتگی شوادان ها به حدود 30 سال گذشته بر می شود و در سالهای اخیر مورد پیگیری جدی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به همین علت سال گذشته برخی اعضای ستاد مدیریت بحران استان و شهرستان با حضورمیدانی بازدیدی از شرایط این شوادان ها داشتند که مقرر شد تیم هایی برای شناسایی عوامل نفوذ آب به این نقاط تشکیل شود.

سید موسوی اضافه کرد: برخی اقدامات دیگر از جمله تعویض خطوط قدیمی آب بافتهای قدیمی شهر نیز در دستور کار بوده و همچنان در حال انجام است.

فرماندار شوشتر گفت: بافت تاریخی ظرفیت بی نظیری برای سرمایه گذاری در حوزه بومگردی و گردشگری و همچنین ایجاد اشتغال است، به عنوان مثال برخی بافتهای تاریخی در شوشتر به اقامتگاه های سنتی، رستوران و بازارچه های صنایع دستی تبدیل شده اند.

سید موسوی گفت: در خصوص آب وارده شده به شوادان ها، 2 نظریه مطرح شده که یکی از این عوامل شکستگی لوله و نشتی از شبکه آب و فاضلاب شهری و عامل دیگر بالا آمدن سطح آب زیرزمینی است.

فرماندار شوشتر اظهار کرد: در هفته گذشته نشست اضطراری با حضور مدیر کل مدیریت بحران و سازمان آب و برق استان برای رفع این مشکل در شوشتر برگزار شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 شهریور 1402 بروزرسانی: 20 شهریور 1402 گردآورنده: rezaruigari.ir شناسه مطلب: 2186

به "شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند" امتیاز دهید

2 کاربر به "شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوادان های بافت تاریخی شوشتر به دلیل نفوذ آب در خطر تخریب هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید